PETAK, 20. STUDENOG, 15 h, AKADEMIJA DRAMSKE UMJETNOSTI
OTVORENO ZA JAVNOST
15 h Projekcija filma
16: 45 h Masterclass
Masterclass: Od stvarnosti do fikcije, priče o otporu iz mongolskih stepa
(uz projekciju filma Khadak)
Redateljica, scenaristica i producentica Jessica Woodworth govorit će o inspiraciji i nastanku filma Khadak koji je snimljen na zimu u Mongoliji s lokalnim stanovnicima kao glumcima. Za taj film osvojila je nagradu Lav budućnosti za najbolje debitantsko ostvarenje na Međunarodnom festivalu u Veneciji 2006. Redateljica će opisati teškoće pisanja scenarija, rad na setu i kako se audiovizualni pristup razvijao kroz postprodukciju. Iz filma je neplanirano nastala trilogija: Khadak, Altiplano (2009.), snimljen u peruanskim Andama, i Peto godišnje doba (2012.), predapokaliptična basna snimljena u Belgiji.
Jessica Woodworth je američko-belgijska autorica koja živi u Ghentu (Belgija). Studirala je književnost i klasično kazalište na Princetonu, a ima i magisterij iz dokumentarnog filma sa Stanforda. Njezin dokumentarac Djevičanski dnevnici nominiran je za nagradu FIPRESCI na Amsterdamskom festivalu dokumentarnog filma 2002. Godine 2011. predsjedala je žirijem na filmskom festivalu u Ghentu. Zajedno s Peterom Brosensom režirala je filmove Khadak (Venecija 2006. – nagrada Lav budućnosti), Altiplano (Cannes 2009. – Tjedan kritike) i Peto godišnje doba (Venecija 2012. – službena konkurencija), za koje je napisala i scenarije. Ta su tri filma prikazana na više 150 festivala i osvojila su brojne nagrade.
Khadak, Jessica Woodworth, Peter Brosens
Belgija, Njemačka, Nizozemska, 2006, 105’, boja, HD
Bagi i njegovi djed i baka žive nomadskim životom čuvajući ovce na snježnim brdima Mongolije. Njihov starinski svijet poremeti dolazak vojnog konvoja koji Bagijevoj obitelji i ostalima obznanjuje da se među životinjama njihova kraja pojavila kuga i da se moraju preseliti u rudarski grad, među nebodere. U svom prvom igranom filmu, autori dokumentaraca Jessica Woodworth i Peter Brosens u originalnoj priči s dojmljivom tematikom koriste izrazito impresionističku stilsku formu. Kapitalizam dopire i do najudaljenijih krajeva i izaziva trajne tenzije između prošlosti i budućnosti, stvaranja i uništenja, te prihvaćanja ili neprihvaćanja vlastite sudbine.
festivali i nagrade: Venice International Film Festival 2006 – nagrada Lav budućnosti za najbolje debitantsko ostvarenje; Bratislava International Film Festival 2006 – posebno priznanje, Nagrada ekumenskog žirija – posebno priznanje